CZYM JEST STRATEGIA MARKETINGOWA?

To plan. Połączenie twardych faktów (część analityczna), na podstawie których projektuje się działania. Działania to sposób komunikacji Twojej marki na zewnątrz. Obejmują zarówno strefę on-line jak i off-line (np. materiały drukowane). Czy obie strefy są ważne? Tak. Spójność to jedna z podstawowych cech dobrze zaprojektowanego marketingu.

RODZAJE STRATEGII MARKETINGOWYCH

WPROWADZAJĄCA

Masz nowy produkt bądź usługę i chcesz zakomunikować to swojej grupie docelowej. 

REBRANDINGOWA

Istniejesz już na rynku, ale z jakichś powodów się zmieniasz, np. wizualnie bądź produktowo.

 

OPTYMALIZACYJNA

Masz produkt bądź usługę, ale chcesz mieć spójny plan działań marketingowych. 

ELEMENTY STRATEGII MARKETINGOWEJ

Strategia marketingowa to dokument, który otrzymujesz ode mnie. Zawsze będziesz mógł do niego sięgnąć. Niezależnie od typy strategii, który mi zlecisz, w dokumencie będą następujące elementy:

ANALIZA

Na podstawie rozmów z Tobą oraz danych zebranych z internetu, powstaje pierwsza część strategii. Zawiera m.in. analizę Twojej konkurencji, Twoich klientów, Twoich dotychczasowych działań (jeśli już funkcjonujesz w internecie).

STRATEGIA

W tej części są zaprojektowane działania zarówno dla sfery on-line, jak i off-line. Wiesz, jak komunikować się z Twoją grupą docelową przy pomocy strony www, profili w social mediach. Otrzymujesz m.in. gotowe skrypty do komunikacji mailingowej, messengerowej, posprzedażowej.

HARMONOGRAM

Dobrze przygotowana strategia składa się nie tylko z zaprojektowanych działań, ale także z harmonogramu działań. Wiesz, kiedy co ma być zrobione. Wiesz również kto odpowiada za poszczególne części.

CHCESZ OPINII O SWOICH DZIAŁANIACH MARKETINGOWYCH?

Masz już strategię marketingową, ale chcesz o niej porozmawiać ze specjalistą? Potrzebujesz porady czy Twój plan jest dobrym planem marketingowym? Nie ma sprawy. Przeanalizuję Twoje działania marketingowe.